Een complete startersgids om beter te leren interviewen

Interviewen als een pro

Interviewen lijkt eenvoudig... tot je er zelf een moet afnemen.

Ik weet het, want mijn allereerste interview was de hel. Als ongedoopte vlerk wilde ik een pastoor interviewen over waarom hij voor een "uitstervende job" had gekozen. Ik las mijn vragen voor, luisterde nauwelijks naar zijn antwoorden en ontdekte achteraf dat ik mijn dictafoon niet eens had aangezet.

De schaamte achtervolgt me nog steeds.

De voorbije tien jaar heb ik non-stop interviews afgenomen - voor magazines, personeelsbladen, kranten, websites, blogs en tijdens evenementen. Stap voor stap leerde ik wat werkt én wat niet werkt.

In deze cursus heb ik al mijn interviewervaring gebundeld.

Wat je krijgt:

Videocursus

Een complete videocursus met 7 modules en 20+ praktijkgerichte video’s waarin ik elk facet van het interview bespreek. Bekijk ze wanneer het jou uitkomt.

handout

Een uitgebreide handout per module met alle informatie nog eens netjes opgelijst zodat je hier altijd op terug kan vallen. Digitaal te bekijken of te printen.

Aangevuld met handige checklists, voorbeelden en tools.

Gratis toegang archief ‘De Interviewer’

In mijn Nieuwsbrief ‘De Interviewer’ bespreek ik een interview, een format of een techniek waar jij daar als interviewer uit kan leren. Als cursist krijg je gratis toegang tot het archief.

Herken jij volgende zaken:

  • Je krijgt vooral standaardantwoorden en hebt moeite om tot de kern te komen

  • Je bent tijdens het interview zo gefocust op je vragenlijst dat je niet echt luistert

  • Na elk interview denk je: "Die ene vraag had ik eigenlijk moeten stellen"

  • Je bent uren kwijt aan het uitschrijven van een rommelig interview

  • Je vindt het lastig om mensen te onderbreken die maar blijven doorpraten

  • Klantenverhalen worden nietszeggende lofbetuigingen in plaats van authentieke getuigenissen

  • Je weet niet goed hoe je het gesprek moet focussen, waardoor je interviews alle kanten op gaan

 FAQs

  • It all begins with an idea. Maybe you want to launch a business. Maybe you want to turn a hobby into something more. Or maybe you have a creative project to share with the world. Whatever it is, the way you tell your story online can make all the difference.

  • It all begins with an idea. Maybe you want to launch a business. Maybe you want to turn a hobby into something more. Or maybe you have a creative project to share with the world. Whatever it is, the way you tell your story online can make all the difference.

  • It all begins with an idea. Maybe you want to launch a business. Maybe you want to turn a hobby into something more. Or maybe you have a creative project to share with the world. Whatever it is, the way you tell your story online can make all the difference.

  • It all begins with an idea. Maybe you want to launch a business. Maybe you want to turn a hobby into something more. Or maybe you have a creative project to share with the world. Whatever it is, the way you tell your story online can make all the difference.